Kıdem ve İhbar Tazminatı Nasıl Hesaplanır?

Kıdem tazminatı, Yargıtay'a göre “İşverene ait bir ya da birkaç işyerinde belli bir süre çalışmış bir işçinin, işini kaybetmesi halinde işinde yıpranması, yeni bir iş edinmede karşılaşacağı güçlükler ve işyerine sağladığı katkı göz önüne alınarak, geçmiş hizmetlerine karşılık işveren tarafından işçiye kanuni esaslar dahilinde verilen toplu paraya kıdem tazminatı denilmektedir.” Buna göre asgari 1 yıllık çalışması bulunan ve İş Kanunu m.14'te sayılan hallerden biri nedeniyle iş sözleşmesinin sona ermesi halinde hak kazanılan tazminattır. Kıdem tazminatı, işçinin çalıştığı yere olan katkısı ve yıpranması göz önüne alınarak verilen para olarak değerlendirilebilir. Kanunda kıdem tazminatının ne zaman ödeneceğine dair bir hüküm bulunmamaktadır ancak iş sözleşmesinin sona erdiği anda ödenmesi gerekmektedir. Buna rağmen uygulamada belli bir süre öngörülerek ödenmesi yaygındır. Kıdem tazminatı nasıl hesaplanır sorusuna gelince iş sözleşmesinin kurulduğu andan iş sözleşmesinin fesih anına kadar geçen süre hesaplamaya esas alınır. İşçinin çalıştığı her bir yıllık çalışma dönemi için bir ay şeklinde hesaplanmaktadır. Buradan hareketle deneme sürecinde geçen süre yahut arada geçen herhangi bir sebeple çalışılmadan geçen süreler de bu hesaplamaya dahildir. Son olarak kıdem tazminatında zamanaşımı, 2017 yılından itibaren 5 yıl olarak düzenlenmiştir. İhbar tazminatı nasıl hesaplanır sorusunun cevabı ise aşağıda kolayca tespit edebileceğiniz tabloda yer almaktadır; – 6 aydan az çalışanlar için 2 hafta

– 6 ay ile 1,5 yıl arası çalışanlar için 4 hafta

– 1,5 ile 3 yıl arası çalışanlar için 6 hafta

– 3 yıldan fazla çalışanlar için 8 hafta Makalemizde Kıdem ve İhbar Tazminatı nasıl hesaplanır ? konusu yer almıştır. Diğer bilgilendirici makaleler için İstanbul Avukat ve İş Hukuku Avukatı sayfalarını ziyaret edebilirsiniz.

Hizmetlerimiz

Aile Hukuku